Cape town! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Vera en Sophie - WaarBenJij.nu Cape town! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Vera en Sophie - WaarBenJij.nu

Cape town!

Blijf op de hoogte en volg Vera en Sophie

16 November 2015 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Cape Town!

Lieve allemaal,
Inmiddels zijn we vertrokken uit Oeganda. Heel gek om daar weg te zijn. We missen de kindjes en alle andere lieve mensen al.

We vlogen via Johannesburg naar Kaapstad. Het was een lange reisdag, maar gelukkig verliep alles snel. Op de vlucht van Entebbe naar Johannesburg was het vliegtuig maar voor eenderde gevuld en hadden we per persoon 3 stoelen!
Wat gek om weer in zo'n grote, westerse stad te zijn. Er zijn stoplichten, wegen, winkels, grote gebouwen en wij vallen niet meer op als blanken! We zijn dan ook meteen naar de H&M gegaan...

Op dinsdag zijn we Lions Head gaan beklimmen. Een redelijk zware klim, maar wat een prachtig uitzicht.

Op woensdag hebben we een township bezocht en zijn we naar Robbeneiland geweest. Vooral Robbeneiland was erg indrukwekkend. We werden rondgeleid door een ex-gevangene. Ook hebben we de cel van Nelson Mandela gezien. Het is bizar dat mensen hier overleefden. De cellen waren klein en het enige wat ze hadden was een emmer en een matje. Ze kregen zeewater om te wassen en te drinken...
's Avonds gaan we een hapje eten samen met Manon. Manon is het zusje van een vriendin van Vera en zij loopt hier stage voor een halfjaar. Heel leuk om haar hier te zien en lekker te kunnen kletsen. Ze gaf ons al veel leuke tips en zelf heeft ze het ook erg naar haar zin.

Op donderdag durfden we dan echt de Tafelberg te beklimmen! Een steile klim, maar na 2 uur lopen hadden we dan een geweldig uitzicht over Kaapstad. Wauw!

Op vrijdag nam Manon ons mee! We zijn naar Simon's Town geweest: pinguins! We konden er heel dichtbij komen, dus we hebben veel pinguin-selfies gemaakt... Ook zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest. Heel bijzonder.

Op zaterdag gingen we 's ochtends naar de Old Biscuit Market, samen met Manon en nog vrienden van haar. Dit is een marktje waar ze van allerlei landen eten verkopen. We hebben een heerlijke Brusselse wafel op. 's Middags gingen we naar een wijnproeverij. Vera lust zelfs de witte wijn !!!

Op zondag liepen we 's ochtends door Bo Kaap en Longstreet. Leuk om er even rond te lopen. 's Middags werden we door Manon meegenomen naar Mzoli's. Dit is een barbecue die wordt gehouden in een township. Je neemt je eigen drinken mee, maar het vlees koop je daar. Eerst sta je een halfuur in de rij om vlees te bestellen en na anderhalf uur kan je je eten dan ophalen. Echt Afrikaans.

Vanochtend zijn we alweer vertrokken uit Kaapstad. Wat een geweldige stad was het! We hebben er veel gezien en we hebben ervan genoten.
We zijn nu in Mossel Bay. Een klein, rustig havensdorpje. Ook weer lekker rustig na een week vol drukte!

Tot de volgende keer!

• 17 November 2015 - 15:45

Ellie Hoevenaars En Frans Van Haren:

Hoi Sophie en Vera,

Wat een belevenissen weer zeg.Robbeneiland lijkt me geweldig om te zien.
    Nu weer even een beetje rust.Geniet ze

• 17 November 2015 - 19:02

Oom Piet En Tante Lia:

Om jaloers van te worden!!

• 25 November 2015 - 16:16

Tante Truus:

Dag globetrotters,

Bedankt nog voor jullie bericht. In een relatief korte tijd heb je samen al veel beleefd!
    Nog enkele weken voor de boeg? Geniet er van en neem alles straks in je hart mee naar huis.
    Veel plezier en tot een volgend bericht.
    Liefs van Tante Truus

Vera en Sophie

Hoi lieve lezers, Op 14 september gaan wij voor 2 maanden vrijwilligerswerk doen in Oeganda. Vera gaat aan de slag als verpleegkundige en Sophie gaat werken als juf. Dit gaan wij doen in een Kinderproject in Kampala! In dit Kinderdorp krijgen de weeskinderen onderwijs, zorg en onderdak. Voor meer info: http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten/kinderproject_oeganda Op 9 november reizen wij door naar Zuid-Afrika. Hier zullen wij met de bazbuz van Kaapstad naar Johannesburg reizen voor 4 weken. De laatste week gaan wij een tour maken door Botswana en Zimbabwe. Om het vrijwilligerswerk te mogen doen, moeten wij een bedrag betalen. Dit bedrag gaat naar de mensen die werken aan en bij het project en alle materialen die nodig zijn voor in de klas en in de medische kliniek. Wil je ons én de kindjes in Oeganda helpen? Sponsor ons dan! Dikke kus en heel veel liefs! Vera en Sophie

Actief sinds 20 Feb. 2015